تشرف علی بن مهزیار اهوازی ( 1 )



قائم.مهدی.منتظر.انتظار.سعداش

تشرف علی بن مهزیار اهوازی ( 1 )

, ناگاه صدايى شنيدم كه كسى مى گفت : اى پسر مهزيار, امسال به حج برو كه امام خود را خواهى ديد. شادان از خواب بيدار شدم و بقيه شب را به عبادت سپرى كردم .
صـبـحـگاهان , چند نفر رفيق راه پيدا كردم , و به اتفاق ايشان مهياى سفر شدم و پس از چندى به قـصـد حـج به راه افتاديم .
در مسير خود وارد كوفه شديم . جستجوى زيادى براى يافتن گمشده ام نـمـودم , امـا خـبـرى نـشـد, لذا با جمع دوستان به عزم انجام حج خارج شديم و خود را به مدينه رسـانـديـم . چـنـد روزى در مدينه بوديم . باز  من از حال صاحب الزمان
عجل الله تعالي فرجه جويا شدم , ولى مانند گـذشـتـه , خـبـرى نيافتم و چشمم به جمال آن بزرگوار منور نگرديد. مغموم و محزون شدم و تـرسـيـدم كـه آرزوى ديـدار آن حـضـرت بـه دلم بماند. با همين حال به سوى مكه خارج شده و جستجوى بسيارى كردم , اما آن جا هم اثرى به دست نيامد. حج و عمره ام را ظرف يك هفته انجام دادم و تمام اوقات در پى ديدن مولايم بودم . روزى مـتـفـكـرانـه در مسجد نشسته بودم. ناگاه در كعبه گشوده شد. مردى لاغر كه با دو برد ( لباس ) محرم بود, خارج گرديد و نشست . دل من با ديدن او آرام شد. به نزدش رفتم . ايشان براى احترام من , برخاست . مرتبه ديگر او را در طواف ديدم . گفت : اهل كجايى ؟ گفتم : اهل عراق . گفت : كدام عراق ؟ گفتم : اهواز. گفت : ابن خصيب را مى شناسى ؟ گفتم : آرى . گـفـت : خدا او را رحمت كند, چقدر شبهايش را به تهجد و عبادت مى گذرانيد و عطايش زياد و اشك چشم او فراوان بود.


نظرات شما عزیزان:

منتظر
ساعت17:32---10 خرداد 1390
امیدوارم همه به دیدار آن حضرت نائل شویم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : سعيد يابري
ت : جمعه 9 ارديبهشت 1390


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.